Sajt www.juznibanat.rs – najveća medijska prevara u južnom Banatu

Šta javnost u južnom Banatu može da shvati nakon završetka procesa odabiranja medija čije će projekte lokalne samouprave finansirati iz svojih budžeta? Da ćemo svi plaćati naprednjačku propagandu

Nenad Živković
Objavljeno 26.05.2017.
FavoriteLoadingDodaj u omiljene 12 mins

Ujdurma koja je počela 25. januara ove godine raspisivanjem gradskog Konkursa za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja u 2017. godini završena je sredinom prošle nedelje, kada je na sajtu Grada Pančeva konačno obelodanjeno Rešenje, koje je, prema zvaničnoj verziji, gradonačelnik Pavlov potpisao 12. maja. On je u potpunosti prihvatio Predlog odluke za raspodelu sredstava koji je sastavila stručna komisija za ocenjivanje pristiglih prijava, a koju su sačinjavali Ferenc Berček, na predlog Udruženja radio stanica „Rab”, Radojica Mali, glavni i odgovorni urednik Informativnog preduzeća „BC Info” iz Bele Crkve i Vladimir Jovanović, na predlog Udruženja turističkih novinara i pisaca u turizmu Srbije. Eto, i takvo udruženje postoji, a njegovi članovi čak učestvuju u ovako osetljivim procedurama od kojih zavisi medijska slika našeg regiona. Novinari koje su predložila ozbiljna novinarska udruženja – NDNV i NUNS – nisu izabrani u ovo stručno veće, o čemu se, sumnja postoji, pitao famozni Branko Malović, koordinator SNS-a za južni Banat, jer njega se za sve pita. Tako nameštenim konkursnim rezultatima obesmišljena je, inače dobra ideja da se država povuče iz vlasništva nad medijima, a da nepristrasno pomaže one koji rade u javnom interesu i za opšte dobro. Kad bi za to još neko mario…

And the Winner is…

Apsolutni šampion dodele sredstava iz budžeta lokalnih samouprava gradova i opština našeg regiona je internet sajt www.juznibanat.rs, kome je osnivač firma Brifing Banat d.o.o. Ovo preduzeće i ovaj medij, koji je za kratko vreme stekao veliki ugled među pučanstvom svojim lakim temama, receptima za limunadu, prilozima tipa „nećete verovati šta se onda dogodilo” i besomučnim hvaljenjem uspeha AV i kartela koji se predstavlja kao Vlada Republike Srbije, uspeo je, zahvaljujući kvalitetu svojih medijskih proizvoda, ali i nesnosnom slugeranjstvu vlastima, da na otvorenom prvenstvu južnog Banata u namicanju para po osnovu medijskih projekata utrži čak 19.755.000 dinara. Ovo društvo sa ograničenom odgovornošću upisano je u evidenciju Agencije za privredne registre, registrovalo je medij 5. oktobra 2016. godine, pod registarskim brojem IN000447, a već 11. oktobra je podnelo prijavu Gradu Pančevu za projektno sufinansiranje. Gradonačelnik slobodnog grada Pančeva Saša Pavlov je 31. oktobra potpisao rešenje da se ovoj tek stasaloj medijskoj kući odobri okruglo milion dinara iz budžeta Grada Pančeva na ime pojedinačnog davanja u oblasti informisanja za projekat „Tvoja opština je tvoja” (videti ovde). Čovek dobronameran, ne bi bilo pristojno da odbije ovako naprednu molbu, nema smisla, šta će mu reći nalogodavac, pa rešio da pomogne kolegama, da im se nađe koji dinar za početne troškove, na šta ostali mediji, naravno, nisu mogli da računaju. Još bi bilo zanimljivije da javnost vidi izveštaj o potrošnji ovih sredstava i realizaciji projekta, čisto da vidimo na šta su bačene ovolike pare, a kad je Gradska uprava u Pančevu najtransparentija u vaskolikoj Srbiji.

Na novi problem nailaze dobronamerni i neupućeni građani koji bi da se požale novinarima sajta www.juznibanat.rs na neke svoje muke i koji bi želeli da sa njima uživo razgovaraju na adresi Njegoševa 1a u Pančevu, gde se nalazi sedište redakcije, to je zgrada Pančevcima poznata kao Panprojekt. U tom objektu na prvom spratu se zaista nalazi (uvek zaključana) kancelarija ovog preduzeća, čak je na vrata pričvršćeno (uvek prazno) poštansko sanduče (vidi fotografiju), a na poziv na broj telefona ostavljen u impresumu (064/048-83-17), ženskim glasom automat odgovora mesecima unazad: „Telekom Srbija. Besplatno obaveštenje: Pažnja: pozvanom pretplatniku nije dozvoljeno da prima pozive”, a onda to i na engleskom. Zaista je čudno da medijska kuća koja zgrće tolike milione za projekat koji se u šest opština zove „Tvoja opština je tvoja”, u Pančevu „Budimo informisani”, a u Vršcu „Budimo u toku”, ne može da izdvoji koju hiljadu mesečno da bude u telefonskom kontaktu sa ostatkom sveta i da angažuje sekretara/icu redakcije koja bi se na taj telefon javljao/la. Ovako, stiče se utisak, koji je toliko opravdan da teško može ostati samo utisak, da je namera vlasnika i (nepostojećih) novinara da zapravo i ostanu tajni jer bi svako otkrivanje njihove neaktivnosti zapravo brzo razotkrilo razloge ovakve postavke. Medij koji beži od komuniciranja sa građanima i zajednicom je oksimoron, sem ako nije, kao što jeste, u pitanju još jedna u nizu providnih naprednjačkih prevara. A kad firma ima račun i pečat, a time i status pravnog lica čije poslovanje neće proveravati nijedna inspekcija, pa šta ćeš bolje situacije za razvoj profesionalnog, slobodnog, objektivnog, nepristrasnog i blagovremenog informisanja, je l’?

E tek sad stižemo na ključnu temu – kadrovsku politiku: u impresumu ovog fantomskog medija piše da je glavni urednik sajta izvesni Miroslav Stojanović, za koga nijedan pančevački novinar nikad u životu nije čuo da je jedno slovo ubo na tastaturi. Kao urednik je naveden izvesni Ivan Pavlović, za koga se može reći isto što i za „kolegu” Stojanovića, a dodatno veselje u ovaj kadrovski ringišpil unosi činjenica da je 6. februara ove godine prvog odgovornog urednika izvesnog Zorana Šćekića, o kome se može reći isto što i za spomenutu dvojicu, zamenio upravo Stojanović. Ljudi sigurno postoje, državljani su Republike Srbije, imaju JMBG i lične isprave, pretpostavka je da poštuju pozitivne zakone pravne države Srbije, šta god to bilo… mada znamo i kako je lako registrovati preduzeće na tuđe ime i sa ukradenom ličnom kartom…

Ali najzanimljivije od svega je kako ovaj spretan dvojac (inače, o ovim likovima „podaci trenutno nisu dostupni” na sajtu APR-a), koji je od nove godine već zaradio 160.000 evra naših para, uspeva da pokrije teritoriju celog južnog Banata, da tako požrtvovano i predano prati sve važno što se dešava i da jedva čeka da to podeli sa znatiželjnim čitaocima? Neko bi pomislio da je u medijskoj korporaciji Brifing Banat d.o.o. zaposlena čitava armija dopisnika, i u tome će delimično biti u pravu, jer je formiran nezvanični pul poslušnih, ukroćenih i jalovih medija. Saradnici ovog sajta su, zapravo, novinari sajta evrsac.rs, TV Banata, RTV OK iz Kovačice, radija BUS iz Kovina i radija BC info iz Bele Crkve, dakle svih ovih odlično kotiranih medija na rang listi dobitnika javnih para za naprednjačku propagandu, plus, nažalost, „kolega” i „koleginica” sa pančevačke Radio-televizije, koji su u ovom izvlačenju prošli bez premije, oni će tek stići na red, ostalo je više od 23 miliona u kasi kod Pavlova, Sušeca i ekipe. „Medijski radnici” priloge koje redovno pripremaju za matične medije prosleđuju sajtu juznibanat.rs, koji uglavnom potpisuje izvor informacije. Smrt novinarstva nastaje kad novinari ovih medija „povuku” sopstvenu nepotpisanu vest uz napomenu „kako sajt juznibanat.rs saznaje”…

Plaćaćemo i Informer

Pogledajmo na kraju još jednom priloženu tabelu. Pažnju privlači preduzeće IT info medija d.o.o. koje je registrovano 12. januara ove godine na adresi Terazije 5/7, istoj na kojoj je prijavljeno i ono štampano smeće kome u logu piše Informer. Delatnost IT info medija je „reklamna agencija”, a projekat koji treba da realizuje o našem trošku zove se „Vodič kroz gradove i opštine u RS – upoznajte Pančevo”. Kovačičani su, iako isto naprednjaci, uspeli da odole primamljivoj ponudi da ih IT info upoznaje sa Kovačicom, ali su u zagradi svoje odbijenice napisali Informer, što upućuje kuda stvari (čitaj: pare) zapravo idu. Kakav je interes Pančevaca da finansiraju Informer nije utvrđeno, kakav je interes kartela da finansira Informer očito je. Pančevac se zahvalio na milion i po dinara, kažu, dodatke na jezicima etničkih zajednica praviće o sopstvenom trošku. Stari Slobin vuk i nikad novinar Siniša Batalo isposlovao je 480.000 za svoj čuveni Start Pres, jedini dvonedeljnik na svetu koji izlazi svake treće nedelje. Sajt pancevo.mojkraj.rs je dobio pola miliona, 013info 400.000 dinara, skoro šest puta manje nego prošle godine, a panpress.rs ni žute banke.

Očigledno, dolazi vreme u kome će ovo malo preostalih profesionalnih novinara morati da sedne za sto i da razgovara o tome šta se to desilo sa našom profesijom u lokalu – o etičkim i zanatskim standardima, o finansiranju, o solidarnosti, i o hiljadu i jednom drugom problemu koji je temeljno razorio našu profesiju, a što smo sami dozvolili. Ovo vreme mora da prođe, a obnova mora od nečega da počne.

Ovde možete pogledati detaljnu tabelu.

NAREDNI ČLANAK

One Comment to: Sajt www.juznibanat.rs – najveća medijska prevara u južnom Banatu

  1. Vladimir

    maj 27th, 2017

    Da li znate koja sredstva imamo, kome se mozemo obratiti da ispita Vase navode i oceni ovaj konkurs? Koji bi bio prvi institucionalni „korak“?

    Odgovori

Ostavi komentar

  • (not be published)