Istinom protiv otmičara

Novi protest Inicijative „Podrži RTV” održan je juče u Novom Sadu

Marija Todorović
Objavljeno 23.05.2017.
FavoriteLoadingDodaj u omiljene 5 mins

Godinu dana nakon neopravdanih smena urednika i novinara javnog servisa Vojvodine, Incijativa „Podrži RTV” je ponovo održala protest ispred zgrade ove medijske kuće u širem centru Novog Sada. Oko 200 ljudi okupilo se da bi da bi zatražili ostavke i odgovornost za pad gledanosti i kvaliteta programa pokrajinskog javnog servisa, koje je i po istraživanjima Novosadske novinarske škole primetno za ovih godinu dana. Posle okupljanja organizovana je i protestna šetnja do Radija Novi Sad i Studija M.

Organizatori naglašavaju da je povod za ponovno okupljanje to što nadležni nisu reagovali na postavljene zahteve i što ništa nisu preduzeli da zaustave dalje urušavanje programa. Kako navode, nakon smene prethodnog rukovodstva, ukinute su analitičke emisije kao što su Radar i U nedostatku dokaza, ali i Gruvarenje i Prostor&ja. Ubrzo je iz Dnevnika izbačeno uživo uključenje u emisiju Pravi ugao Ljubice Gojgić, a iz Jutarnjeg programa uključenje sa Daškom i Mlađom iz O radija. U svom istraživanju sadržaja dnevnih informativnih emisija, Novosadska novinarska škola je zabeležila da je značajno povećan udeo vesti, izveštaja i saopštenja, čime je izveštavanja o aktuelnim događajima koje organizuje vlast porastao za 17 odsto, a udeo medijske analize prepolovljen. Na inicijativu pokreta „Podrži RTV”, kao rezultat praćenja izveštavanja RTV-a tokom predizborne kampanje, građani su podneli više od stotinu prijava Regulatornom telu za elektronske medije (REM) žaleći se na nepravilnosti i kršenja Kodeksa novinara Srbije.

„Podrži RTV” je podneo i krivičnu prijavu protiv Upravnog odbora Radio-televizije Vojvodine zbog nesavesnog rada u službi. „Pokret ‘Podrži RTV’, uz podršku građanki i građana, stručne javnosti i civilnog sektora, Upravnom odboru je dao godinu dana da podnesu ostavke i isprave učinjenje greške. Više nisu dovoljne samo ostavke – moraju da snose i krivičnu odgovornost, jer javni servis nije poligon za ostvarivanje ličnih i političkih ciljeva, već vlasništvo građanki i građana koji su ga osnovali, koji ga finansiraju i koji imaju pravo i da ga kontrolišu”, saopštava ova inicijativa na svom zvaničnom sajtu.

Jedna od govornica na skupu bila je i novinarka nedeljnika NIN Sandra Petrušić, koja je prokomentarisala nedavnu presudu Apelacionog suda kojom je odbijena tužba aktuelnog ministra Nebojše Stefanovića protiv ovog nedeljnika. Ona naglašava: „Ne mogu da kažem da nam presuda daje vetar u leđa. Ne, ništa se nije promenilo i ovo je samo jedna naprslina koja se pojavila u diktaturi Aleksandra Vučića. To je rupa kroz koju se izlilo malo ljudskih prava i prilično sam sigurna da sada na sve moguće načine pokušava da tu rupu zapuši i da vidi šta će dalje”. Ona se osvrnula i na nedavni događaj u Narodnoj skupštini, kada je na konferenciji za novinare poslanik SNS-a Vladimir Đukanović izjavio da je presuda pobeda njihovog režima i da Srbija nema korumpirano sudstvo uzimajući kao argument to što je jedan ministar prvi put u istoriji izgubio tužbu. „Ova izjava već dovoljno govori šta oni misle o tom pravosuđu ako je neverovatna situacija da ministar izgubi tužbu. Nakon konferencije za novinare već pomenuti Đuka je utrčao u salu i glasao za smanjenje ovlašćenja sudija, da se više nikada ne bi dogodilo da neki sud donese ovakvu presudu. Ovo je presuda Apelacionog suda, ne Aleksandra Vučića” naglašava ona.

 

Pored Sandre Paraušić, na govornici su se našli i Darko Šper, poverenik Sindikata „Nezavisnost” za RTV, Dragan Milanović Pilac, glavni poverenik Sindikata „Nezavisnost” za RTS, Sofija Balać, bivša voditeljka O radija, Radomir Lazović, iz Inicijative „Ne davimo Beograd” i Sanja Kljajić u ime pokreta „Podrži RTV”.

Ostavi komentar

  • (not be published)